SİGARAYI BIRAKAMAM ONLARSIZ OLAMAM DOKTOR

Yasemin ÖZÇELİK

15-02-2019 00:58

Bir gün  hastalanıp doktora gideceğim ve bana ''sigarayı bırakman gerek yoksa kurtuluşun yok ''diyecek diye çok korkuyorum ...

Evet korkuyorum ben nasıl bırakırım sigarayı ,sigaraları , hatta sigaralarımı nasıl bırakırım ben onsuz ,onlarsız yapayanlız nasıl ...

Hayatım boyunca sigara kullanmadım , hiç bir zaman doya doya bir nefes almadım alamadım .Buna sağlığım hiç izin vermedi.şöyle doya doya nefes almak nasıl bir duygu hiç bilmiyorum 

Ama ben yapmadım hiç sigara kullanmadım diyorum .

''Lütfen bana sigarayı bırak deme doktor''.

Bütün arkadaşlarım sigara içiyor .Her ortamımda sigara var.Arkadaşlar sigara için dışarı çıkınca bende çıkıyorum onlar ile ,ne yapayım içerde tek mi kalayım .
 

Adım beleşciye çıkacak diyorum bazen ,sigarayı içen onlar dumanını çeken ben .Bedavadan sigara içiyorum evet .

''Şimdi doktor bana sigarayı bırak derse ben dostlarımı arkadaşlarımı nasıl bırakırım''. 
 

Tek birine bile sigarayı bıraktıramadım .Bu ne nasıl bir şey anlamadım o kadar mı zor bırakmak .Nerde irade nerde kararlılık nerde karadeniz inadı.
 

Sigarayı bırakmam için arkadaşlarımı bırakmam gerek, onlara sürgün misali uzaktan bakmak 
 

''Beni seviyorsanız sigarayı bırakın çünkü nefes alamıyorum '' desem bırakırlar mı? hiç sanmıyorum benden uzaklaşırlarda yinede bırakmazlar .

Sokakda yürümek ,evet sokakda yürüme özgürlüğüm de yok .Önümde yürürken sigara içenin dumanını kaç kez içime çektim hatırlamıyorum .

Hele de tam karşımdan geleninin tam yanımdan geçerken ki püskürttüğü duman ,kaç kez bayılacak gibi oldum ,kaç kez homurdandım isyanımdan .

''Şimdi doktor bana sigarayı bırak derse ben ne yaparım'' Sokağa damı çıkmayacağım .
 

Sigara içenler özgür olsun diye eve mi kapanaym.

Nefes alamıyorum anla boğuluyorum içme !!!

Eve kapandık diyelim tamam sokaklar ve arkadaş ortamı da sizlerin olsun .
 

Ev, evim ,güldürmeyin lütfen beni ,peki evde sigara içenleri ne yapacağım ...
 

Onların da gönlü olsun sus yasemin .

Malum bırakmak zormuş ,agresif olunuyormuş ,peki ona da tamam evden de uzak dururum yeter ki sigara içenler mutlu olsun özgür olsun ...

''Peki şimdi doktor bana sigarayı bırak derse ben ne yapacağım '' 

Nerde nasıl yaşacağım .Dünyayı ikiye mi bölsek,yoksa içinde temiz hava olan poşet mi taksam başıma ,yok yok en iyisi gaz masksi .

Anlayın artık nefes alamıyorum ve bu dünyada benim de yaşama hakkım var .Ama yanlız değil ,tek başına değil ,sizlerin arasında .Hep beraber doya doya nefes alarak .Mis gibi soluyarak bende yaşamak istiyorum .

''Şimdi hasta olsam doktora gitsem ,başını iki yana sallasa elinde ki filme bakarak ve üzgünüm sigarayı bırakman gerek dese .ben hanginizi bırakayım ''
 

Arkadaşlarım ,sokakta ki vatandaş ,evim ,söyleyin bu tercihi hangimiz yapmalıyız? ben mi siz mi ? içen mi içmeyen mi ?

Doya doya nesef almanın tanıdı hiç bilmiyorum ,peki olur nasılsa bilmiyorum ya yine ben fedakarllık edeyim siz için ben bu koskoca dünyanın elbet bir köşesinde nefes alabileceğim bir köşe bulurum.

''Sevgili doktorum ben sigarayı bırakamam üzgünüm ''.''Çünkü arkadaşlarımı da ailemi de yurdum insanını da seviyorum'' .

''Onlarsız olamam ,sigarayı bırakamam ''.
 

Onlar beni değil sigarayı tercih etmişler ise üzgünüm ölürüm .

Hani şu ''bırakamıyorum '' diyenlere son bir sözüm var hani çok sevdiğiniz ,asla bırakamam ayrılamam dediğiniz kişiyi düşünün bir an .eş,dost ,ana ,baba,kardeş ,evlat .allah korusun bir an düşünün bırakabilirmisiniz asla dediğinizi duyar gibiyim .
 

Allah korusun ölünce bırakıyorsunuz ama ,ayrılıyorsunuz .''en sevdiğinizden mecbur kalınca ayrılmaya katlanıyorsunuz da şu lanet dumanı sigaradan ayrılamıyorsunuz ya işte bu sorunun cevabı beynimi yakıyor'' ...

 

Sevgiyle ,dumansız ve sağlıklı  kalın...

 

15/Şubat 2019 da kaleme alındı 

DİĞER YAZILARI Görünmez Yaralara Dokunmadan Sevmek 01-01-1970 03:00 BUGÜN KİMİN BAYRAMI? 1 MAYIS’IN YAMAN ÇELİŞKİSİ 01-01-1970 03:00 ​Küllerinden Doğan Kadınlar: Bir Günlük Güzelleme Değil, Bir Hayat Kavgası 01-01-1970 03:00 Sosyal Medya Bağımlılığı mı, Dijital Mecburiyet mi? 01-01-1970 03:00 Gazeteci Kimliğimin Mimarı: Sayın Mustafa Yücel Yazıcı’ya Vefa 01-01-1970 03:00 28 BİN… VE GERÇEK AÇLIK SINIRI GERÇEĞİ 01-01-1970 03:00 BİR YILDIZ DAHA KAYARKEN: ŞABAN HOCA GİTMESİN… 01-01-1970 03:00 İyi Kalmanın Bedeli 01-01-1970 03:00 SES OLMAK CESARET İSTER 01-01-1970 03:00 GÖKYÜZÜNE BAĞLI ELLER 01-01-1970 03:00 SİGARANIN SON DEMİ: KEYFİNİZ SİZE, CEFASI HEPİMİZE Sigara içmek kişisel bir tercih olabilir; ama izmaritini yere atmak, dumanıyla başkasını boğmak toplumsal bir saygısızlıktır. Ah bu sigara içenler… Yolda yürürken önümüzden 01-01-1970 03:00 Beton Dağların Gölgesinde Rize 01-01-1970 03:00 Genel Müdürü Değil, Sistemi Sorgula 01-01-1970 03:00 Koruma Kâğıtta, Cinayet Gerçekte 01-01-1970 03:00 Bir Mevsimlik Renkler Yerine Ömürlük Yeşiller 01-01-1970 03:00 İyi Açıdan Görünen Boşluk 01-01-1970 03:00 SEZON FİNALİ DEĞİL, CEPHE SONU GİBİ! 01-01-1970 03:00 Gölge Düşürmekle Güneş Bizim Olmaz 01-01-1970 03:00 Yaralanmak da Öğretiyor 01-01-1970 03:00 Bir çöp kenarında bırakılan iyilik mi? Yanlış Yere Konmuş Niyet Mi? 01-01-1970 03:00 UMUT KIRMAK KİMYASAL SİLAH GİBİDİR 01-01-1970 03:00 YANLIŞ ZAMANIN YORGUNLARI 01-01-1970 03:00 Sessizce Büyüyen Bir Sevgi: Anneler ve Umut 01-01-1970 03:00 BOŞLUĞA DEĞİL, UMUDA UYANMAK 01-01-1970 03:00 Volkan Konak: Karadeniz’in Rüzgârında Yankılanan Bir Ses 01-01-1970 03:00 Japon Atasözleri 01-01-1970 03:00 Sigara Beyinde Biter: Bebeğin Vedası, Büyüğün Direnci 01-01-1970 03:00 Üniversitemizi İlk Beşte Görmek Hayal Değil 01-01-1970 03:00 Ekmek Zammı ve Geçim Zorluğu: Dar Gelirlilerin Çilesi 01-01-1970 03:00 "Gassal": Dizi Bahaneydi, Aslında Herkes Kendi Hayat Hikayesini İzledi 01-01-1970 03:00 Kasksız Motor Kullanımına Dikkat: Kask Motorcunun Emniyet Kemeridir 01-01-1970 03:00 BU CİNAYETİN EN SAMİMİ TANIĞI İFADEM DUYULUYOR LAKİN ANLAŞILMIYOR 01-01-1970 03:00 BEYAZ ÖNLÜKLÜ MELEK 01-01-1970 03:00 İCRAATA GEÇMEYEN TÜM CÜMLELER ENGELLİ 01-01-1970 03:00 ORDA BİR OKUL VAR ÇOK YAKINDA 01-01-1970 03:00 BU KARNE SADECE BENİM DEĞİL HEPİMİZİN 01-01-1970 03:00 NEDEN TRABZON KATÜ DE, RİZE RTEÜ DEĞİL? 01-01-1970 03:00 AHŞAP OYMACILIĞINDA UNUTULMUŞ BİR USTA 01-01-1970 03:00 BİR KADIN HİKAYESİ 01-01-1970 03:00 PEKİ SORUYORUM DEĞDİ Mİ ? 01-01-1970 03:00 DUASIZ ÜŞÜRMÜŞ YÜREKLER 01-01-1970 03:00 KIZ BABASI OLMAK 01-01-1970 03:00 KEŞKE DOLANDIRICI OLSA 01-01-1970 03:00 Katliama Bariyer Olmak  01-01-1970 03:00 24 TEMMUZ BASIN BAYRAMI KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 Ateş Böcekleri 01-01-1970 03:00 KADIN OLMAK _ KADINLARIMIZ 01-01-1970 03:00 KİTAPLARIN KOKUSU RİZE'Yİ SARDI 01-01-1970 03:00 Ç.Rizespor bu noktada bu haliyle iyi gidiyor 01-01-1970 03:00 HER GÜN 8 MART OLSUN 01-01-1970 03:00 Duyduğun sese, gördüğün göze el verememek… Çok ağır, tarifsiz bir acı… 01-01-1970 03:00 “Sen gülünce güller açar” Huzur içinde uyu Barış Manço 01-01-1970 03:00 HAYVAN YAVRULARI İNSAN YAVRULARININ OYUNCAĞI DEĞİLDİR!!!! 01-01-1970 03:00