Bugün sokakta yürürken bir manzara dikkatimi çekti: çöp konteynerlerinin hemen yanında bırakılmış birkaç parça kıyafet, bir çift ayakkabı ve kırık dökük eşyalar. İlk bakışta "belki bir ihtiyacı olan alır" düşüncesiyle oraya bırakılmış gibi... Ama içimi acıtan şu oldu: İhtiyacı olan hiç kimse çöpün yanına bırakılmış kıyafetleri almaz.
Bu bir gerçek.
Ve iyi niyetle yapılan ama uygulamada yanlış olan bir davranış şekli…
Alternatif var mı? Var!
Rize Belediyesi’nin Sosyal Ofisi bu konuda çok güzel bir sistem yürütüyor. Vatandaşlar, kullanılır durumdaki kıyafetlerini buraya bırakabiliyor. İhtiyaç sahibi bireyler, kimlikleriyle başvurarak, hiçbir sorguya çekilmeden, kendilerine uygun üç parça kıyafeti seçerek alabiliyorlar. Ne kimse "Sen kimsin?" diyor, ne de bir mahcubiyet yaşanıyor.
Ayrıca birçok bölgede bulunan giysi kumbaraları sayesinde kıyafetler ipliğe dönüşüp geri kazanılıyor. Yani atılan hiçbir şey ziyan olmuyor.
Ama bir kaldırım kenarına, çöp konteynerinin dibine bırakılan kıyafet... Ne onurlu bir paylaşım oluyor ne de gerçek bir çözüm.
Bu yazıyı yazmamın sebebi; zaman zaman sokakta bu manzara ile karşılaşmam. İnanıyorum ki bu görüntüler, aslında iyi niyetin yanlış adreslerde kaybolduğunu gösteriyor. Gelin, iyiliği doğru adreslere yönlendirelim.
Kıyafet bağışlarımızı ya doğrudan tanıdığımız ihtiyaç sahiplerine ulaştıralım, ya da belediyemizin sosyal ofisine teslim edelim.
Çünkü iyilik, doğru yere ulaşınca güzelleşir.
Yanlış yere bırakılınca ziyan olur...

Yasemin ÖZÇELİK
Görünmez Yaralara Dokunmadan Sevmek
Tarık Ümit Yanık
Doktor Tavsiyesiyle Gözlük Kullanmaya Başladı: Tarık Hep Haber Devlet İçin Sahada”
Tuğba Kişmir
ÇOCUKLARIMIZA NELER OLUYOR?
Miray Kuşun Penceresi
Eski mi daha güzel, yeni mi?
Taner Erol
Bir Simit, Bir Fotoğraf, Bir Gerçek
Hatice Kestioğlu
Filistin’den Gelen Bir Fotoğraf
Engin Emen
Ben Öğretmenim
Ceren Uzunali Sipahi
GÖRÜNÜR OLMAK
Mahiye Morgül
Rize Nere Çanakkale Nere
AV.ATEŞ HATİNOĞLU
Bu yüzden Türk milleti zamana , mekana ve mesafelere çekilmiş ; Allah’ın kılıcıdır.