Katliama Bariyer Olmak 

Yasemin ÖZÇELİK

04-08-2024 11:29

Bugün sokak hayvanları kanunu ve katledilecek onca canlı -evet, evet- onca canlı katledilecek ve herkes belediyeleri , yasayı çıkaranları suçluyor, değil mi ?

Oysa belediyeler ne zaman elini uzatsa hizmet için, gruplaşmış  bir sürü insan saldırmıyor muydu belediye ye?

İki yıl oldu, ben "Hayvan Yaşam Merkezi" yapılsın, şehrimiz buna çok müsait, bir çok şehirde de yapılabilir. Hayvanlar bu yaşam merkezlerinde özgürce, sağlıklı ve hayvanca yaşasın diye hem ağlayıp hep bu mücadeleyi verirken aldığım tehdit mesajlarından kimselere söz etmiyorum. İlla da hayvan yaşam merkezleri olsun diye her yere yazıyordum.

O zaman şehrimize gelen Bakan Murat Kurum'a bile rica etmiştim, şehrimizde büyük bir sorun: köpekler sokaklarda yaşıyor, çoğu zaman betonlarda uyuyor, bazı bazı insanlara saldırıyor, bu konuda çok mağduriyet yaşandı, hayvanların yeri sokaklar değildir; evlerin arası betonlar değildir, hayvanlar doğal alanlarında yaşasın, biz insanlar onların doğal alanını işgal ettik; onlara yeni yaşam alanları, hayvan yaşam merkezleri yapalım ve onları belediyeler beslesin, vatandaşlar beslesin, lokantaların artık yemekleri verilsin, o grup insanlar yine gidip orada o hayvanlarla ilgilenebilsinler ama ormanın içerisinde yeşil alanda özgürce yaşasınlar diye ben mücadele verirken bana saldırıyorlardı. Sürekli mesajlar, sürekli yorumlar atıyorlardı sanki ben hayvanları uyutulsun demişim de ona karşı bana duruyorlardı.

Hayırdır şimdi ne oldu?

Eğer bugün o yasa çıktıysa o gün sizin ben ve benim gibilere karşı açtığınız savaş yüzünden çıkmıştır.

O zaman ben çok bekledim o insanlar bana bu kadar saldıracaklarına oturup konuşalım, hayvanların şehrimizde daha güzel, daha özgür, daha rahat nasıl yaşanır; nasıl yaşarlar konusunda onlar için belediyeyle işbirliği yaparak ne yapabiliriz diye ben bunun mücadelesini verip onlara seslenirken onlar bana hakaret ediyorlardı.

Şimdi her ne kadar onaylamasak da bu yasa onaylandı ve herkes gibi buna ben de üzülüyorum ve sürekli aklıma o günler geliyor.

Şimdi düşünüyorum da neyin mücadelesini vermişlerdi o zaman acaba? Satamayacakları mamaların mı, satamayacakları ilaçların mı çünkü belediye onları yaşam merkezlerinde toplayıp ihtiyaçlarını giderirse bundan en büyük zararı onlar görecekti değil mi?

Ne oldu şimdi,  o hayvanlar öldürülecek. Buna inanmak istemiyorum ama yasa bunu gösteriyor.

Bunun suçlusu sizsiniz.

O grup insanlar hayvanların belediyelerin himayesi altında yapılacak yaşam merkezleri yapılmasın diye bir sürü kanunla, bir sürü madde ile karşı durdunuz saldırdınız. Belediyelerin elini kolunuz siz bağladınız.

Şimdi tekrar söylüyorum; hayvan yaşam merkezleri yapılsın, şehrimiz adına söylüyorum, bizim şehrimiz buna çok müsait. Bunu defalarca dile getirdim, o saçma kurallarla beni sürekli durdurdunuz. Hayvan yaşam merkezinin ne olduğunu bilmeden saldırdınız, 2 yıl oldu. Ben unutmadım, tek başıma verdiğim o mücadeleyi unutmadım. O zaman ben o mücadeleyi verirken bana savaş açacağınıza destek olsaydınız bugün ısırlık tabiat parkının olduğu gibi bir alanda çok güzel bir alanda onlar devlet himayesinde ormanda yaşıyor olabilirlerdi. Tedavileri yine belediyeler tarafından yapılırdı, yemekleri vatandaşlar tarafından, hayır severler tarafından ve belediyemiz tarafından karşılanırdı. Bunu siz istemediniz, bugün eğer o yasa çıktıysa ve o hayvanlar öldürülecekse bunun en büyük suçlusu o grup insanlardır.

Şimdi ben tekrar söylüyorum, katliama bariyer olalım ama kanunlar çerçevesinde. Belediyemizle birlikte hayvan yaşam merkezimizi yapalım, hayvanlar özgürce, sağlıkla yaşasınlar orada. Bir mücadele vereceksek bunun için verelim. Mama satmak için, aksesuar satmak için, ilaç satmak için değil.

DİĞER YAZILARI Görünmez Yaralara Dokunmadan Sevmek 01-01-1970 03:00 BUGÜN KİMİN BAYRAMI? 1 MAYIS’IN YAMAN ÇELİŞKİSİ 01-01-1970 03:00 ​Küllerinden Doğan Kadınlar: Bir Günlük Güzelleme Değil, Bir Hayat Kavgası 01-01-1970 03:00 Sosyal Medya Bağımlılığı mı, Dijital Mecburiyet mi? 01-01-1970 03:00 Gazeteci Kimliğimin Mimarı: Sayın Mustafa Yücel Yazıcı’ya Vefa 01-01-1970 03:00 28 BİN… VE GERÇEK AÇLIK SINIRI GERÇEĞİ 01-01-1970 03:00 BİR YILDIZ DAHA KAYARKEN: ŞABAN HOCA GİTMESİN… 01-01-1970 03:00 İyi Kalmanın Bedeli 01-01-1970 03:00 SES OLMAK CESARET İSTER 01-01-1970 03:00 GÖKYÜZÜNE BAĞLI ELLER 01-01-1970 03:00 SİGARANIN SON DEMİ: KEYFİNİZ SİZE, CEFASI HEPİMİZE Sigara içmek kişisel bir tercih olabilir; ama izmaritini yere atmak, dumanıyla başkasını boğmak toplumsal bir saygısızlıktır. Ah bu sigara içenler… Yolda yürürken önümüzden 01-01-1970 03:00 Beton Dağların Gölgesinde Rize 01-01-1970 03:00 Genel Müdürü Değil, Sistemi Sorgula 01-01-1970 03:00 Koruma Kâğıtta, Cinayet Gerçekte 01-01-1970 03:00 Bir Mevsimlik Renkler Yerine Ömürlük Yeşiller 01-01-1970 03:00 İyi Açıdan Görünen Boşluk 01-01-1970 03:00 SEZON FİNALİ DEĞİL, CEPHE SONU GİBİ! 01-01-1970 03:00 Gölge Düşürmekle Güneş Bizim Olmaz 01-01-1970 03:00 Yaralanmak da Öğretiyor 01-01-1970 03:00 Bir çöp kenarında bırakılan iyilik mi? Yanlış Yere Konmuş Niyet Mi? 01-01-1970 03:00 UMUT KIRMAK KİMYASAL SİLAH GİBİDİR 01-01-1970 03:00 YANLIŞ ZAMANIN YORGUNLARI 01-01-1970 03:00 Sessizce Büyüyen Bir Sevgi: Anneler ve Umut 01-01-1970 03:00 BOŞLUĞA DEĞİL, UMUDA UYANMAK 01-01-1970 03:00 Volkan Konak: Karadeniz’in Rüzgârında Yankılanan Bir Ses 01-01-1970 03:00 Japon Atasözleri 01-01-1970 03:00 Sigara Beyinde Biter: Bebeğin Vedası, Büyüğün Direnci 01-01-1970 03:00 Üniversitemizi İlk Beşte Görmek Hayal Değil 01-01-1970 03:00 Ekmek Zammı ve Geçim Zorluğu: Dar Gelirlilerin Çilesi 01-01-1970 03:00 "Gassal": Dizi Bahaneydi, Aslında Herkes Kendi Hayat Hikayesini İzledi 01-01-1970 03:00 Kasksız Motor Kullanımına Dikkat: Kask Motorcunun Emniyet Kemeridir 01-01-1970 03:00 BU CİNAYETİN EN SAMİMİ TANIĞI İFADEM DUYULUYOR LAKİN ANLAŞILMIYOR 01-01-1970 03:00 BEYAZ ÖNLÜKLÜ MELEK 01-01-1970 03:00 İCRAATA GEÇMEYEN TÜM CÜMLELER ENGELLİ 01-01-1970 03:00 ORDA BİR OKUL VAR ÇOK YAKINDA 01-01-1970 03:00 BU KARNE SADECE BENİM DEĞİL HEPİMİZİN 01-01-1970 03:00 NEDEN TRABZON KATÜ DE, RİZE RTEÜ DEĞİL? 01-01-1970 03:00 AHŞAP OYMACILIĞINDA UNUTULMUŞ BİR USTA 01-01-1970 03:00 SİGARAYI BIRAKAMAM ONLARSIZ OLAMAM DOKTOR 01-01-1970 03:00 BİR KADIN HİKAYESİ 01-01-1970 03:00 PEKİ SORUYORUM DEĞDİ Mİ ? 01-01-1970 03:00 DUASIZ ÜŞÜRMÜŞ YÜREKLER 01-01-1970 03:00 KIZ BABASI OLMAK 01-01-1970 03:00 KEŞKE DOLANDIRICI OLSA 01-01-1970 03:00 24 TEMMUZ BASIN BAYRAMI KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 Ateş Böcekleri 01-01-1970 03:00 KADIN OLMAK _ KADINLARIMIZ 01-01-1970 03:00 KİTAPLARIN KOKUSU RİZE'Yİ SARDI 01-01-1970 03:00 Ç.Rizespor bu noktada bu haliyle iyi gidiyor 01-01-1970 03:00 HER GÜN 8 MART OLSUN 01-01-1970 03:00 Duyduğun sese, gördüğün göze el verememek… Çok ağır, tarifsiz bir acı… 01-01-1970 03:00 “Sen gülünce güller açar” Huzur içinde uyu Barış Manço 01-01-1970 03:00 HAYVAN YAVRULARI İNSAN YAVRULARININ OYUNCAĞI DEĞİLDİR!!!! 01-01-1970 03:00